کارگاه آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی در ارومیه برگزارشد

 کارگاه آموزشی « آشنایی با مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی» به منظور آشنایی بانوان با مهارت های زندگی،آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری از آن برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قاسمی کارشناس روان شناسی و مدرس دانشگاه در  کارگاه آموزشی  « آشنایی با مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی» که با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان شاغل صنوف خیاطان، قالیبافان و آرایشگران به همت واحد آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد،اظهار داشت: ریشه اغلب آسیب پذیری های اجتماعی نوجوانان و جوانان را باید در نداشتن آشنایی کافی آنها با مهارت های اجتماعی بر اساس ارزش های اسلامی و یا ضعف و ناتوانی فردی آنان در برخورد با چالش های زندگی روزمره جستجو کرد.
وی افزود: متاسفانه امروزه بیش از ۹۰ درصد خانواده ها با نوجوانان و جوانان خود درگیر هستند و متاسفانه نوجوانان ، امروز خود را نشناخته و از توان و قدرت خود و شرایط و موقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند.
قاسمی فقدان آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان را تهدیدی از نوع آسیب اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: اهمیت آموزش مهارت های زندگی و شیوه ارتباط گیری در دوره نوجوانی بنا به اعتقاد روانشناسان به اندازه ای است که نبود آن می تواند تهدید جدی برای این قشر باشد.
وی اضافه کرد: خانواده و مدرسه باید در زمینه آموزش مهارت های زندگی، دوست یابی، نه گفتن و مقابله با بحران به دانش آموزان و فرزندان خود همت کنند، این آموزش ها می تواند موجب افزایش حس امنیت و ارزش، اعتماد به نفس، خودباوری و خوداتکایی در نوجوانان شود و آنها را در مقابل تهدیدات فرارو قوی و مقاوم سازد.

قاسمی گفت:آموزش ندیدن  مهارت ها ی زندگی نه تنها نوجوانان و جوانان را از مسیر درست و منطقی خارج و در چنگ آسیب های اجتماعی گرفتار می کند بلکه موجب مشکلات رفتاری از جمله افسردگی و حتی اقدام به خودکشی می شود.
وی در پایان یادآور شد: نباید از کنار آموزش مهارت های زندگی و توانایی‌هایی که به نوجوانان کمک می‌کند تا در موقعیت‌های گوناگون، درست رفتار کنند به سادگی بگذریم زیرا از همین حالا باید افراد با تقویت اعتماد به نفس، رشد و تقویت عواطف انسانی، کمک به شناسایی و بیان احساسات، تامین تندرستی جسمی و سلامت روانی، تقویت مهارت‌های ارتباطی، تقویت روحیه همزیستی‌های مسالمت‌آمیز و بالا بردن سازگاری با خود، دیگران و محیط زندگی بتوانند برای یک زندگی پرپیچ و خم ولی در عین حال سالم آماده شوند.
این کارگاه آموزشی با پاسخ به سوالات برخی از حاضرین در این زمینه به پایان رسید.

انتهای پیام/م

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.